عبد صالح

آیت الحق و العرفان حاج شیخ محمد صالح کمیلی

عبد صالح

آیت الحق و العرفان حاج شیخ محمد صالح کمیلی

عبد صالح

سم الله المحمود
هو
اینان مگر ز رحمت محض آفریده اند
کارام جان و انس دل و نور دیده اند

با سلام به تمام دوستان عزیز این وبلاگ با هدف معرفی شخصیت آیت الحق و العرفان٬ عبد صالح رب الارباب٬ عارف بالله حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی و بیان شیوه ی تربیتی ایشان و نشر بیانات معظم له راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

طلوع

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۲ ق.ظ

یک دهن خواهم به پهنای فلک       تا بگویم وصف آن رشک ملک



تولد معظم له:  حضرت استاد به سال 1360 هجری قمری مصادف با 1320 هجری شمسی در زیر سایه امامین همامین حضرت امام هادی و حضرت امام حسن عسگری صلوات الله علیهما درشهری که روشنی چشمان در انتظار نشسته حضرت مهدی (عج) شهر سامرا است در بیت علم و فضیلت، به جهانی که بسان مزرعه ای است برای جهان باقی پا نهاد.
معظم له چون در خانواده علم و فضیلت متولد شدند در سن پنج سالگی خواندن و نوشتن را در بیت پدر آغاز کرده و در سن ده سالگی رسما نزد والد معظمشان در سامرا دروس طلبگی راشروع کردند و در مدرسه علمیه مرحوم ایت الله مجدد میرزای شیرازی (ره) مشغول به تحصیل شدند. در سن پانزده سالگی به نجف اشرف جهت ادامه تحصیلات حوزوی و کسب کمالات معنویدر جوار بارگاه ملکوتی مولی الموحدین امیر المومنین صلوات الله علیه آمدند. در این خصوص می فرمودند: نجف اشرف که آمدیم، به مدرسه خلیلی کبری در محله عماره رفتیم و همانجا حجرهگرفتیم، شب‌ها هم در مدرسه بودیم.


مسافرت موقت به ایران: می فرمودند: بعد از مدتی حدودا کمتر از یک سال، پدرم برای معالجه چشم، مرا با آقای موید الاسلام به ایران فرستاد. در همان ایام مدتی در جوار حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بودم و  مدتی را نیز در قم در مدرسه حجتیه و یک مدرسه قدیمی د رکنار مسجد جمعه قم جهت علوم مقدماتی ساکن شدم (سید ابن الزهرا : منظور حضرت استاد مدرسه ی جهانگیرخان است که یک بار در خدمت ایشان به این مدرسه رفتیم و معظم له حجره ی خود را نیز نشان دادند) و در همین نخستین سفر بود که بامرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره) آشنا شدم و مدتی هم در مشهد در کنار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در مدرسه علمیه نواب حجره گرفتیم.

مراجعت به نجف اشرف: بعدا مراجعت به نجف اشرف کردم و ادامه دروسم را مشغول شدم.


اساتید در نجف اشرف:

1- مرحوم ‌آیت الله میرزا احمد تبریزی (رحمه الله)

2- مرحوم آیت الله شیخ محمد داوری اصفهانی (رحمه الله)

3- مرحوم آیت الله العظمی شهید میرزا علی تبریزی غروی (رحمه الله)

4- مرحوم آیت الله حاج شیخ مجتبی لنکرانی (رحمه الله)

5- آیت الله شیخ ابوالقاسم داوری اصفهانی

6- مرحوم آیت الله العظمی سید نصرالله مستنبط (رحمه الله)

7- مرحوم آیت الله شیخ عبد الرسول جواهری (رحمه الله)

8- مرحوم آیت الله العظمی آقا میرزا باقر زنجانی (رحمه الله)

9- حضرت ایت الله العظمی امام خمینی (رحمه الله)

10- مرحوم ایت الله العظمی حاج سید ابوالقاسم خویی (رحمه الله)

هجرت به لبنان و آشنایی با امام موسی صدر : اصل رفتن و اقامت ما در لبنان این بود: یک نفر از دوستان که قبلا مدتی را برای تبلیغ در مناطق شیعه گذرانده بود، به نجف آمد و به ماگفت: این مناطق نیاز مبرمی به وجود مبلغین جهت ترویج مبانی ولایت دارد، لذا ما گذرنامه را درست کردیم و رهسپار لبنان شدیم و در یکی از روستاهای آنجا به نام «تمنین التحتا» ماموریتتبلیغی خود را شروع کردیم. پس از ماه مبارک رمضان، مردم آن روستا طوماری را خطاب به مرحوم آیت الله العظمی سید محسن حکیم (ره) در نجف امضا کردند که ما در این منطقه روحانینداریم و از شما درخواست داریم که فلانی را بفرستید. یک ماشین هم همراه ما به نجف فرستادند که ما را برگرداند. لذا رفتیم به منزل مرحوم آیت الله حکیم (ره). بنده به ایشان عرض کردم:هنوز از لحاظ درس خارج به حد اجتهاد نرسیده ام.

فرمودند: فعلا برای مدتی برو، بعدا ببینیم چه می شود.

لذا همراه با خانواده به لبنان مهاجرت کردیم و کارهای تبلیغی خود را مانند امامت جماعت و برگزاری کلاس شروع کردیم.

ایشان به نمایندگی از مرجع وقت حدود هشت سال در لبنان مشغول به انجام امور دینی در ایام امام موسی صدر بوده است و فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود را در کشور مذکور و هفتکشور خارجی دیگر ادامه می داد تا اینکه یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمدند و در قم سکنی گزیدند.

تدریس : معظم له تدریس را در حوزه های مختلف علمیه همیشه به عنوان یکی از برنامه های اصلی خود قرار داده اند، لذا در حوزه های مقدسه «نجف اشرف- سامرا- مشهد مقدس- ایلام-خوانسار- شهر تهران در حوزه های شهرک ولیعصر، حوزه خواهران حضرت خدیجه و زینبیه و مرحوم شاه‌آبادی و حضرت حجت (ع) و امام حسین (ع)» تدریس نموده اند.

هم اکنون نیز کرسی درس ایشان در سطوح مختلف برقرار است. همچنین با توجه به تعیین رتبه دکترای ایشان و طی کردن دوره لیسانس علوم قضایی ، در دانشگاههای مختلف تدریس را دنبال نموده و در این دانشگاهها منشا اثر و تحول جوانان فراوانی شده اند، از جمله:

دانشگاه شهید بهشتی- دانشگاه علمی کاربردی- دانشکده هوایی- دانشکده افسری نیروی انتظامی تهران- دانشکده شهید محلاتی قم- دانشکده پزشکی سپاه تهران- دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد- دانشگاه علامه طباطبایی- دانشگاه شاهد تهران- دانشگاه آزاد واحد اصفهان- مدارس مرکز جهانی علوم انسانی



مطالب فوق با اندکی تصرف از سایت حضرت آیت الله کمیلی برداشته شده است٬ اما در مورد نحوه ی آشنایی معظم له با عارف بالله حضرت سید هاشم حداد (قدس الله نفسه الزکیه) مطلب مستقلی ارائه خواهد شد ان شاالله


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۵
سید ابن الزهرا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی